KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

Események betöltése
  • Ez az esemény elmúlt.

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

MIT MONDANAK A TANKÖNYVEK A ROMÁKRÓL, AVAGY MIÉRT ELŐÍTÉLETESEK A GYEREKEINK?

Egy oktatással kapcsolatos kutatás eredményeit bemutató workshopra szeretnénk meghívni. Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány megbízásából folytatott kutatás célja annak bemutatása, hogy miként jelennek meg a romák a kerettantervekben, illetve az új, kísérleti tankönyvekben. A projekt támogatója az Európai Roma Jogok Központja (ERRC), és a Norvég Civil Támogatási Alap, a kutatást Pálos Dóra és Binder Mátyás végzi.
Korábbi kutatásokból (és a mindennapi tapasztalatokból) tudható, hogy a romák erősen alulreprezentáltak a tankönyvekben. Kutatásunk a közoktatást szabályozó, releváns kerettantervekre és az új, ún. kísérleti tankönyvekre, munkafüzetekre fókuszált (összesen 47 db). 
A kutatás főbb megállapításai: (1) Forrás- és tevékenység-központúság tekintetében súlyosan alulreprezentáltak a romák a vizsgált tankönyvekben és munkafüzetekben. A tananyagok sok esetben felemás módon integrálódtak. (2) Számos, a romákhoz köthető tartalom tartalmaz szakmailag téves adatokat, hibás következtetéseket és hiányos megjelenítést. (3) Jelen elemzés fényében az látszik, hogy a mostani tankönyv „átalakítás” nem képes meghaladni az „ünnepi multikulturalizmus” szintjét, sőt több esetben arra sem képes, hogy a negatív sztereotípiákat háta mögött hagyja.
A kutatás további lépése a NAT céljaival összhangban megfelelő tartalmak ajánlása, az új tartalmak megjelenítésének elvi és módszertani kritériumrendszerének felállítása. A kutatás eredményeinek bemutatására és az ezt követő szakmai kerekasztal-beszélgetésre kerül sor ezen a délutánon.
Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány
A belépés díjtalan.

2016 január 29

Részletek

Dátum: 2016. 01. 29.
Időpont: 15:00 - 17:00

Helyszín

Nyitott Műhely

Ráth György utca 4.
Budapest, 1123 Magyarország

Weboldal megnyitása

Szervező

Nyitott Műhely
Email: