ANTONIONI FILMKLUB 18.

Események betöltése
  • Ez az esemény elmúlt.

ANTONIONI FILMKLUB 18.

A Francia Új Hullám Filmművészeti Szakkönyvtár és Könyvkiadó, a Szerzői Filmklub, valamint a Nyitott Műhely 2017-ben bemutatja: MICHELANGELO ANTONIONI tekintete, amely megváltoztatta a filmművészetet

ANTONIONI: NAGYÍTÁS
– meghívott előadó: Sárosi Attila filmesztéta –

„Nem volt két különbözőbb mester a modern európai művészfilmben, mint az a kettő, akik ugyanazon a napon haltak meg. Bergman és Antonioni a modern korszak két pólusa. Bergman a tiszta mélység, Antonioni a tiszta felszín. Bergman az arc filmművésze, Antonioni a tájé. Bergman a tovább nem fokozható lelki dráma, Antonioni a dráma nélküli lelki üresség. Bergman a nagyközeli, Antonioni a totálkép. Bergman a szubjektív személyesség, Antonioni a személytelen hideg távolságtartás. Bergman a modern filmművészet nagy magányosa, Antonioni a modern filmművészet legnagyobb iskolateremtője. Ha Bergman meghal 1955-ben, szegényebbek lennénk egy óriással; ha Antonioni meghal 1955-ben, ma mást értenénk modern filmművészeten. /…/
Pedig 1955-ig Antonioni összes fontos stilisztikai vonása megvolt már. Sőt – szemben Bergmannal – megvolt már a legelső filmjében is. Hogy úgy mondjam, teljes fegyverzetben pattant ki a filmművészet istenének fejéből 1950-ben. Minden, amiről elhíresült később, már első filmjében, az Egy szerelem krónikájában megvolt, sőt bizonyos dolgok, melyek később „antonionis stílusjegyekként” váltak ismertté, csak itt voltak meg tiszta formában.”
(Kovács András Bálint: Az eltűnt mester – Antonioni és a modernitás)


Nagyítás /Blowup/ – angol-olasz-amerikai filmdráma, 107 perc, 1966 rendező: Michelangelo Antonioni, producer: Carlo Ponti, operatőr: Carlo Di Palma, zeneszerző: Herbie Hancock, forgatókönyvíró: Tonino Guerra, Michelangelo Antonioni, író: Michelangelo Antonioni, Julio Cortázar, vágó: Frank Clarke, szereplők: Thomas – David Hemmings, Jane – Vanessa Redgrave, Patricia – Sarah Miles, Önmaga – Veruschka von Lehndorff, Bill – John Castle, Mime – Julian Chagrin, Ron – Peter Bowles
Thomas, a fiatal és gazdag divatfotós nem elégszik meg a műtermek világával, valóságos figurákat és élethelyzeteket próbál ellesni és megörökíteni gépével. Egy parkban például ötletszerűen lencsevégre kap egy csókolózó szerelmespárt, aztán nem érti, miért tiltakoznak az érintettek, és miért akarják minden eszközzel visszaszerezni a negatívokat is. Amikor azonban kinagyítja a képeket, rádöbben, hogy egy gyilkosság kellős közepébe keveredett. Michelangelo Antonioni remekműve miközben feszült krimi, a megismerés és a művészi ábrázolás mibenlétéről is találóan filozofál, egyúttal hangulatosan idézi meg a hatvanas évekbeli „swinging” Londont.

* * *
Tervezett program (a változtatás jogának fenntartásával):
2019 január 4. péntek, Antonioni: Nagyítás
február 1. péntek, Antonioni: Zabriskie Point
március 1. péntek, Antonioni: Chung Kuo – Kína
április 5. péntek, Antonioni: Foglalkozása: riporter
május 3. péntek, Jean Cocteau: A kétfejű sas
június 7. péntek, Antonioni: Az oberwaldi titok
szeptember 6. péntek, Antonioni: Egy nő azonosítása
október 4. péntek, Antonioni: 12 olasz város – 12 olasz filmrendező (szkeccsfilm)
november 1.. péntek, Antonioni: Túl a felhőkön
Belépődíj: 900 Ft (Önkéntes jegyszedő kerestetik.)

2019 január 04

Részletek

Dátum: 2019. 01. 04.
Időpont: 19:00 - 21:00

Helyszín

Nyitott Műhely

Ráth György utca 4.
Budapest, 1123 Magyarország

Weboldal megnyitása

Szervező

Nyitott Műhely
Email: