HAGYOMÁNY ÉS/VAGY PROGRESSZIÓ
– szükség van-e Ünnepi Könyvhét koncepciójának átalakítására? –
Könyvvásár, pódiumbeszélgetések, díjátadók, dedikálások, könyves rendezvények június első
napjaiban tereken, utcákon, könyvtárakban Budapesten és az ország sok városában – ez így
együtt az Ünnepi Könyvhét, a magyar könyves kultúra és a magyar könyvszakma legnagyobb hagyományú rendezvénysorozata. A program célja az 1929-ben megrendezett első könyves ünnep óta változatlan, kettős: olvasásnépszerűsítés és forgalomkoncentráció. Az utóbbi húsz évben alapjaiban változott meg a fogyasztás (így a kultúrafogyasztás) természete,
az új fogyasztó figyelmét a korábbinál változatosabb, gyorsabb, erősebb ingerekkel lehet csak felkelteni, rövidebb ideig lehet fenntartani. Az új fogyasztó elsősorban a dinamikus ingereket képes élménnyé alakítani – ha tetszik, befogadóként türelmetlenebb. A szórakoztatóipar érzékenyen, naprakészen reagál ezekre a változásokra, a könyvkiadói szakma igyekszik lépést tartani vele. Eközben az Ünnepi Könyvhét hagyományosabb kommunikációs stratégiával szólítja meg közönségét. Hogyan dinamizálható az Ünnepi Könyvhét? Az egész koncepciót kellene újragondolni, vagy csupán élményelemekkel kiegészíteni a meglévő programtípusokat? Egyáltalán, szükség van a rendezvénysorozat megújítására? Vagy ez a tradicionális, jól bevált forma megtarthatja látogatóit/vásárlóit hosszabb távon is? Quo vadis, Ünnepi Könyvhét? Ezekről a kérdésekről beszélgetünk az Új Könyvpiac és a Nyitott Műhely közös rendezvénysorozatának következő estjén vendégeinkkel,
Kocsis Andrással, MKKE elnökével,
Kollár Árpáddal, a FISZ elnökével, és
Sárközy Bencével, a Libri Kiadócsoport vezetőjével.
Moderátor: Szabó Tibor Benjámin
Az est a MASZRE támogatásával jött létre: www.maszre.hu
A belépés díjtalan.